OBCHODNÍ PODMÍNKY
1. Úvodní ustanovení a definice pojmů
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen (dále jen „Podmínky„)jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č.
89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník„).
1.2 Pro účely těchto Podmínek mají níže uvedené pojmy následující význam:
- 1.2.1 „Prodávající„ – NANDES NS s.r.o. se sídlem Dobrovského 874/29, 702 00 Ostrava –
Přívoz, IČO: 233 82 872, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem
v Ostravě, pod sp. zn C 99890, telefon: +420 776 313 353. - 1.2.2 „Kupující„ – fyzická osoba, spotřebitel, která má zájem uzavřít s Prodávajícím Smlouvu o
koupi Zboží prostřednictvím E-shopu. - 1.2.3 „Spotřebitel„– každá fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo
mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Smlouvu o koupi s Prodávajícím. - 1.2.4 „E-shop„ – internetové rozhraní Prodávajícího dostupné na adrese https://nandes.cz/,
prostřednictvím něhož může Kupující prohlížet zejména nabídku Zboží, zadávat objednávky a
uzavírat kupní smlouvy s Prodávajícím - 1.2.5 „Zboží„ – produkty nabízené prostřednictvím E-shopu.
- 1.2.6 „Smlouva„– kupní smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím E-
shopu. - 1.2.7 „Cena„ – finanční částka, kterou Kupující hradí za Zboží.
- 1.2.8 „Dodavatel dopravy„ – třetí subjekt zajišťující přepravu Zboží ke Kupujícímu.
- 1.2.9 „Uživatelský účet„ – elektronický účet zřízený Kupujícím prostřednictvím registrace v E-
shopu, který mu umožňuje přístup k osobnímu profilu, sledování stavu objednávek a správu
dalších uživatelských nastavení. - 1.3 Tyto Podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti Kupujícího a Prodávajícího vzniklé v
souvislosti nebo na základě Smlouvy uzavírané prostřednictvím E-shopu. - 1.4 Tyto Podmínky se neuplatní v případech, kdy Kupující uzavírá smlouvu v rámci své
podnikatelské činnosti nebo při samostatném výkonu povolání, jakož i v případech, kdy
Kupujícím je právnická osoba. - 1.5 Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou
vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. - 1.6 Znění Podmínek může Prodávající měnit či doplňovat.Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
2. Uzavření kupní smlouvy
2.1 Webové rozhraní E-shopu obsahuje informace o nabízeném Zboží, včetně uvedení jeho cen. Ceny Zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny Zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní E-shopu.
2.2 Kupující provede objednávku Zboží vyplněním objednávkového formuláře dostupného ve webovém rozhraní E-shopu Prodávajícího. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- a) objednávaném Zboží,
- b) způsobu úhrady kupní ceny Zboží,
- c) údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného Zboží a
- d) informace o nákladech spojených s dodáním Zboží.
2.3 Před odesláním objednávky má Kupující možnost zkontrolovat a upravit veškeré údaje zadané do objednávkového formuláře, včetně možnosti odhalit a opravit případné chyby vzniklé při vyplňování objednávky.
3. Platební podmínky
3.1 Cenu Zboží a případné náklady spojené s dodáním Zboží dle Smlouvy může Kupující uhradit Prodávajícímu následujícími způsoby:
- a) Platební kartou;
- b) Google Pay;
- c) Apple Pay.
3.2 V případě platby bankovním převodem je Kupující povinen uhradit Cenu Zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě platby bankovním převodem je závazek Kupujícího uhradit Cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Prodávajícího.
3.3 Prodávající vystaví Kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad bude zaslán na e-mailovou adresu Kupujícího v elektronické podobě.
4. Dodání zboží
4.1 Náklady na dodání Zboží jsou uvedeny v objednávce. Pokud to umožňuje způsob dopravy, volí z možností dopravy Kupující.
4.2 Způsob doručení Zboží určuje Kupující v objednávce. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
4.3 Pokud je Prodávající na základě Smlouvy povinen dodat Zboží na místo určené Kupujícím v objednávce, je Kupující povinen Zboží při dodání převzít.
4.4 V případě, že z důvodu na straně Kupujícího dojde k nutnosti opakovaného doručení Zboží nebo doručení jiným způsobem, než jaký byl uveden/sjednán v objednávce, nese Kupující veškeré náklady spojené s tímto opakovaným či alternativním doručením.
4.5 Při převzetí Zboží od dopravce je Kupující povinen zkontrolovat, zda obal zásilky není poškozen. Zjistí-li jakékoli závady, je povinen je neprodleně oznámit dopravci. V případě, že je obal zásilky poškozen tak, že nasvědčuje neoprávněnému zásahu do jejího obsahu, je Kupující oprávněn zásilku od dopravce nepřevzít.
4.6 Vlastnické právo ke Zboží přechází na Kupujícího úplným zaplacením Ceny Zboží.
4.7 Prodávající neodpovídá za škodu vzniklou při přepravě Zboží Dodavatelem dopravy.
5. Odstoupení od Smlouvy
5.1 Kupující je oprávněn odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti (14) dnů ode dne převzetí Zboží, a to v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku. Pro zachování lhůty k odstoupení postačuje, aby Kupující v uvedené lhůtě odeslal oznámení o odstoupení Prodávajícímu.
5.2 Pro účely odstoupení od Smlouvy je Kupující povinen vyplnit formulář pro odstoupení od smlouvy, který je k dispozici na internetové adrese https://nandes.cz/
5.3 V případě, že Kupující odstoupí od Smlouvy podle čl. 5.1 těchto Podmínek, považuje se Smlouva za zrušenou od samého počátku. Kupující je povinen vrátit Prodávajícímu zboží nejpozději do čtrnácti (14) dnů ode dne odstoupení od Smlouvy. Veškeré náklady spojené s navrácením zboží nese Kupující, a to i tehdy, není-li možné zboží vzhledem k jeho povaze zaslat běžnou poštovní cestou; Kupující bere tuto skutečnost na vědomí a výslovně s ní souhlasí.
5.4 Právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů se neuplatní v případech uvedených v § 1837 písm. g) Občanského zákoníku, zejména:
- a) v případě dodání zboží v uzavřeném obalu, které bylo po dodání z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej již nelze vrátit,
- b) u zboží, které bylo upraveno podle individuálních požadavků spotřebitele nebo výslovně pro jeho osobu.
5.5 Z hygienických a zdravotních důvodů je každý kus Zboží opatřen speciální ochrannou nálepkou, umístěnou v intimní části. Kupující je oprávněn zboží vyzkoušet pouze za předpokladu, že tato ochranná nálepka nebude odstraněna, poškozena ani jinak narušena. Zkoušení je přípustné výhradně přes vlastní spodní prádlo nebo s použitím ochranné hygienické fólie.
V případě, že bude ochranná nálepka odstraněna, poškozena či bude jinak porušena její celistvost, zboží se považuje za zboží, které nelze z hygienických důvodů vrátit (viz § 1837 písm. g) Občanského zákoníku).
Kupující tak bere na vědomí, že v případě jakéhokoliv porušení, poškození či odstranění této hygienické nálepky ztrácí ve smyslu § 1837 písm. g) Občanského zákoníku právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, neboť zboží již nelze z hygienických důvodů vrátit.
5.7 V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 5 a násl. Podmínek vrátí Prodávající peněžní prostředky přijaté od Kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od Smlouvy Kupujícímu, a to stejným způsobem, jakým je Prodávající od Kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté Kupujícím již při vrácení Zboží Kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím Kupující bude souhlasit a nevzniknou tím Kupujícímu další náklady. Odstoupí-li Kupující od Smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující Zboží vrátí nebo prokáže, že Zboží Prodávajícímu odeslal.
5.8 Nárok na úhradu škody vzniklé na Zboží je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.9 Byl-li Kupujícímu společně se zbožím poskytnut dárek (například satinový sáček nebo jiný předmět), má se za to, že darovací smlouva mezi Kupujícím a Prodávajícím byla uzavřena s rozvazovací podmínkou. V případě, že Kupující od Smlouvy odstoupí, pozbývá darovací smlouva účinnosti a Kupující je povinen poskytnutý dárek vrátit spolu se zbožím.
6. Reklamační řád (Práva z vadného plnění)
6.1 Práva Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku, a dále zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
6.2 Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží bude při převzetí bez vad.
6.3 Zboží se považuje za bezvadné, pokud:
- a) má vlastnosti sjednané mezi Prodávajícím a Kupujícím, případně vlastnosti odpovídající popisu uvedenému v nabídce Zboží nebo obvyklým očekáváním vzhledem k povaze Zboží;
- b) je vhodné k obvyklému účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu běžně používá;
- c) odpovídá sjednanému množství, míře nebo hmotnosti;
- d) je v předepsané jakosti a provedení;
- e) vyhovuje požadavkům právních předpisů.
6.4 Pokud Zboží při převzetí vykazuje vadu, má Kupující následující práva:
- a) právo požadovat dodání nového Zboží bez vad, není-li to s ohledem na povahu vady nepřiměřené; týká-li se vada pouze součásti Zboží, může Kupující požadovat pouze výměnu této části; není-li možné ani jedno, má Kupující právo odstoupit od Smlouvy;
- b) při opakovaném výskytu odstranitelné vady nebo větším počtu vad, které znemožňují řádné užívání Zboží, má Kupující rovněž právo na výměnu Zboží či jeho části nebo odstoupení od Smlouvy;
- c) pokud Kupující neuplatní práva dle bodů 6.4.1 nebo 6.4.2, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny; na tuto slevu má nárok i v případě, že Prodávající nemůže Zboží bez vad dodat, opravit či vyměnit, nebo pokud by vyřízení reklamace způsobilo Kupujícímu značné obtíže.
6.5 Ustanovení článků 6.2 až 6.4 se neuplatní v případě:
- a) Zboží prodávaného za nižší cenu z důvodu vady, na kterou byl Kupující upozorněn;
- b) vad způsobených Kupujícím;
- c) opotřebení způsobeného běžným užíváním;
- d) použitého Zboží, pokud vada odpovídá míře opotřebení při převzetí;
- e) Zboží, u něhož tak vyplývá z jeho povahy.
6.6 Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí.
6.7 Prodávající neposkytuje na Zboží záruku za jakost ve smyslu § 2113 a násl. Občanského zákoníku, není-li výslovně uvedeno jinak.
6.8 Kupující uplatňuje práva z vadného plnění u Prodávajícího na adrese uvedené v čl. 6.11.
6.9 Prodávající vyřídí reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud s Kupujícím nebude dohodnuta delší lhůta. Nedodržení této lhůty se považuje za podstatné porušení Smlouvy.
6.10 Po vyřízení reklamace bude Kupující o této skutečnosti informován a vyzván k převzetí Zboží.
6.11 POSTUP PŘI REKLAMACI
Pro uplatnění reklamace je Kupující povinen:
1)vyplnit formulář dostupný na https://nandes.cz/
2)po odeslání formuláře obdrží Kupující e-mailem pokyny pro zaslání reklamovaného Zboží včetně adresy skladu a formuláře pro detailní popis reklamace,
3)řádně vyplnit zaslaný formulář, zejména přesně popsat vadu,
4)zabalit reklamované Zboží do původního nebo jiného vhodného obalu spolu s vyplněným formulářem,
5)přiložit satinový sáček, pokud byl součástí zásilky jako dárek,
6)odeslat kompletní zásilku na adresu uvedenou v e-mailových pokynech.
- Náklady na dopravu reklamovaného Zboží hradí Kupující.
6.12 Z hygienických a zdravotních důvodů je každý kus spodního prádla opatřen ochrannou hygienickou nálepkou umístěnou v intimní části výrobku. Před posouzením reklamace Prodávající kontroluje vrácené Zboží, včetně neporušenosti hygienické nálepky, za použití specializovaného vybavení.
6.13 Pokud Prodávající při kontrole zjistí, že hygienická nálepka byla odstraněna, poškozena nebo vykazuje známky, je oprávněn reklamaci odmítnout podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku.
6.14 Za Zboží, které nelze z hygienických důvodů vrátit, se považuje zejména:
- a) spodní prádlo s odstraněnou nebo poškozenou hygienickou nálepkou,
- b) spodní prádlo vykazující známky použití nebo znečištění,
- c) spodní prádlo, u kterého nejsou dodrženy hygienické podmínky pro vrácení.
6.16 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, nedohodnou-li se strany jinak.
6.17 Po vyřízení reklamace Prodávající informuje Kupujícího e-mailem nebo telefonicky o výsledku.
6.18 V případě uznání reklamace má Kupující podle § 2169 občanského zákoníku právo na:
- a) dodání nové věci bez vady nebo dodání chybějící části, není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené,
- b) opravu věci, pokud je vada odstranitelná,
- c) přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- d) odstoupení od smlouvy, pokud vada brání řádnému užívání Zboží nebo pokud se vada opakovaně vyskytne po opravě, případně se vyskytne větší počet vad.
6.19 Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
6.20 Volba mezi výše uvedenými nároky náleží Kupujícímu za podmínky, že ji oznámí při uplatnění reklamace nebo bez zbytečného odkladu po jejím uplatnění. Po provedení volby ji Kupující nemůže změnit bez souhlasu Prodávajícího.
6.21 V případě uznané reklamace a odstoupení od smlouvy vrátí Prodávající Kupujícímu kupní cenu do 14 dnů od odstoupení, a to stejným způsobem, jakým platbu přijal. Náklady na dopravu reklamovaného zboží k Prodávajícímu hradí Kupující; tyto náklady nejsou v případě reklamace propláceny.
6.22 V případě zamítnutí reklamace bude Zboží vráceno Kupujícímu spolu s odůvodněním zamítnutí, které bude zasláno e-mailem.
7. Ochrana osobních údajů
7.1 Ochrana osobních údajů Kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679.
7.2 Kupující tímto uděluje souhlas Prodávajícímu se zpracováním svých osobních údajů v následujícím rozsahu: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, e-mailová adresa a telefonní číslo (dále jen „Osobní údaje“), a to za účelem:
- realizace práv a povinností ze smluvního vztahu mezi Kupujícím a Prodávajícím,
- vedení uživatelského účtu (je-li relevantní),
- zasílání obchodních sdělení a informací o produktech a službách (v případě souhlasu se zasíláním newsletteru).
7.3 Tento souhlas je udělován dobrovolně a může být kdykoli odvolán.
7.4 Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou obsaženy v samostatném dokumentu Pravidla ochrany osobních údajů, který je dostupný na https://nandes.cz/.
9. Závěrečná ustanovení
9.2 V případě, že se některé ustanovení těchto Podmínek ukáže jako neplatné nebo neúčinné, nebude tím dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení. Namísto neplatného či neúčinného ustanovení se uplatní takové, které svým obsahem a účelem nejvíce odpovídá původnímu záměru stran a zachovává smysl těchto Podmínek jako celku.
9.3 Smlouva včetně těchto Obchodních podmínek je uchovávána Prodávajícím v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
9.4 Přílohu Podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy a reklamaci.
9.5 Právní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Tato volba práva však neomezuje Kupujícího v ochraně, kterou mu zaručují kogentní ustanovení právního řádu, jež by se podle čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 (Řím I) použila v případě, že by k volbě práva nedošlo.
9.6 Veškeré spory vzniklé ze Smlouvy nebo v souvislosti s ní budou projednávány a rozhodovány příslušnými soudy České republiky. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce.
9.7 Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými etickými nebo profesními kodexy chování.
9.8 Prodávající je oprávněn prodávat Zboží na základě platného živnostenského oprávnění, přičemž dozor nad dodržováním příslušných předpisů v této oblasti vykonává věcně a místně příslušný živnostenský úřad. Dohled nad ochranou osobních údajů zajišťuje Úřad pro ochranu osobních údajů a dodržování povinností stanovených zákonem na ochranu spotřebitele kontroluje Česká obchodní inspekce v rozsahu své působnosti.
9.9 Kontaktní údaje Prodávajícího: adresa pro doručování Dobrovského 874/29, 702 00 Ostrava – Přívoz
9.10 Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 21.7.2025